Ing lara keng English chili pepper (mayayaus mu rin chile pepper o kaya chilli pepper, ibat Nahuatl chīlli Template:IPA-nah) metung yang bunga na ning tanaman a genus Capsicum, kayanib keng nightshade family, Solanaceae.
Deng lara menibatan la king America. Kaibat ning Columbian Exchange, dakal kareng matatanam a lara mikalat la mabilug a yatu, magagamit keng pamangan ampong panulu.
Ing India iya ing pekamarakal a papalual, gagamit ampong magexport kareng lara. Among which the city of Guntur in Andhra Pradesh produces 30% of all the chilies produced in India, and the state of Andhra Pradesh contributes to 75% of all the chilli exports from India.
Suglung Palual[mag-edit | alilan ya ing pikuwanan]
- Plant Cultures: Chilli pepper botany, history and uses
- The Chile Pepper Institute of New Mexico State University
- Capsicums: Innovative Uses of an Ancient Crop
- Chilli: La especia del Nuevo Mundo Archived Nobyembri 14, 2012 at the Wayback Machine (Article from Germán Octavio López Riquelme about biology, nutrition, culture and medical topics. In Spanish)
- HORT410. Peppers – Notes. Purdue University Department of Horticulture and Landscape Architecture. Archived from the original on 26 December 2018. Retrieved on 20 October 2009. “Common name: pepper. Latin name: Capsicum annuum L. ... Harvested organ: fruit. Fruit varies substantially in shape, pericarp thickness, color and pungency.”
- Govt. of India Ministry Of Agriculture. Archived from the original on 10 August 2013. Retrieved on 16 July 2013.
- Archive copy. Archived from the original on 4 May 2013. Retrieved on 16 July 2013.